måndag 18 februari 2013

Frivoliteter

Idag har jag slagit frivoliteter (inte frivolter) en rätt kul liten teknik, allt man behöver är lite bomullsgarn/tråd och en eller två små skyttlar och en tunn virknål. När man väl har kommit på hur man ska göra är det jätte enkelt och det finns massor av gratis mönster på nätet, vill man söka på instruktioner så finns det mängder av filmer på You Tube om man söker på tatting, som är det engelska ordet för frivoliteter. Egentligen är jag inte så mycket för småpill utan vill jobba med tjockt garn och gärna lite för stor virknål men frivoliteter är kul, inte minst att säga det ;) Idag har jag gjort en liten fjäril med förhoppning om att det snart blir vår :) den blev kanske inte jätte bra så jag skyller på att jag inte har slagit några frivoliteter sen i oktober ;) Mönstret till fjärilen hittar du här. Jag ska stärka den också då blir den lite bättre, brukar göra det i vatten och trälim 50/50.

En norsk minidrake som äldsta sonen har fått, ett av de första projekten jag gjorde. Mönstret hittas här.

Ett bokmärke jag gjorde i höstas. Mönstret :)
Jag har gjort örhängen och armband till äldsta dottern också men de har åkt på semester med henne. Bild kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar